Algemene Voorwaarden per 01-01-2025
Artikel 1: De algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, werkzaamheden en overeenkomsten tussen De blije bovenkamer en haar klant/cliënten of hun rechtsopvolgers, in het vervolg aangeduid met de term “Wederpartij”.
Offertes
Artikel 2: Alle offertes zijn vrijblijvend en genoemde bedragen zijn exclusief BTW, tenzij in de offerte zelf expliciet anders is vermeld. Offertes van De blije bovenkamer zijn gebaseerd op de informatie die door Wederpartij is verstrekt. De Wederpartij staat ervoor in dat hij naar beste weten daarbij alle essentiële informatie heeft verstrekt. De blije bovenkamer zal de te
verrichten werkzaamheden naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.
Artikel 3: Indien geen opdracht wordt geplaatst is De blije bovenkamer slechts dan gerechtigd een vergoeding te vragen voor alle met de offerte verband houdende werkelijk gemaakte kosten, indien De blije bovenkamer dit vooraf bij Wederpartij heeft bedongen.
Artikel 4: Alle voor of bij een offerte verstrekte prijzen en andere gegevens zijn zo nauwkeurig mogelijk opgegeven. Deze zijn voor De blije bovenkamer slechts bindend indien dit uitdrukkelijk schriftelijk door De blije bovenkamer is bevestigd.
Artikel 5: Indien een opdracht is verstrekt zonder offerte is de Wederpartij gehouden te betalen voor gefactureerde diensten.
Tarieven en Kosten van de Opdracht
Artikel 6: Met betrekking tot de tarieven en de daarop gebaseerde kostenschattingen staat in de offerte aangegeven of daarin zijn begrepen de secretariaatskosten, reis- en verblijfkosten en andere opdracht-gebonden kosten. Voor zover deze kosten niet zijn inbegrepen, worden ze afzonderlijk berekend.
Opdrachten en Overeenkomsten
Artikel 7: Overeenkomsten komen tot stand door een schriftelijke aanvaarding/bevestiging door Wederpartij van een door De blije bovenkamer uitgebrachte offerte, mits aanvaarding/bevestiging en aanbieding gelijkluidend zijn. Onder schriftelijke aanvaarding wordt ook begrepen aanvaarding per e-mail. Onder aanvaarding wordt ook begrepen een via een website of andere digitale omgeving gedane bestelling.
Artikel 8: De blije bovenkamer start met de uitvoering van de werkzaamheden van een opdracht niet eerder dan een overeenkomst tot stand is gekomen.
Artikel 9: Voor zover bij de uitvoering van de opdracht een afwijking van de offerte noodzakelijk is, zullen De blije bovenkamer en Wederpartij dit tijdig en na onderling overleg schriftelijk vastleggen. De eventuele meer- of minderkosten ten gevolge van wijzigingen en/of aanvullingen van de opdracht komen in principe ten laste c.q. ten gunste van Wederpartij.
Leveringstermijn en Uitvoering
Artikel 10: De werkzaamheden zullen door De blije bovenkamer met zorg worden uitgevoerd, in voorkomend geval overeenkomstig de met Wederpartij schriftelijk vastgelegde afspraken en procedures, binnen de overeengekomen termijn. De
overeengekomen termijn voor het verrichten van diensten is vastgesteld in de verwachting dat de omstandigheden waaronder de werkzaamheden door De blije bovenkamer kunnen worden uitgevoerd dezelfde blijven als ten tijde van het afsluiten van de overeenkomst. Indien vertraging ontstaat doordat de bedoelde omstandigheden worden gewijzigd, wordt de termijn stilzwijgend verlengd met de tijdsduur van deze vertraging. De blije bovenkamer zal de Wederpartij hierover ten spoedigste informeren.
Vervanging en annulering
Artikel 11: Indien De blije bovenkamer na de opdrachtbevestiging – bijvoorbeeld door ziekte – niet in staat is een geplande opdracht gedeeltelijk of volledig te verzorgen, geeft zij dit zo spoedig mogelijk door aan Wederpartij. De blije bovenkamer zal vervolgens trachten om daar waar mogelijk en/of gewenst zelf vervanging te regelen. Indien De blije bovenkamer daarin niet hoeft te voorzien dan wel niet in slaagt, zal in overleg met Wederpartij de opdracht opnieuw ingepland worden. Indien De blije bovenkamer in het geheel niet in staat blijkt (het resterende gedeelte van) de opdracht te verzorgen binnen een termijn van zes maanden na de oorspronkelijk vastgestelde datum, is het volledige dan wel nog resterende bedrag per direct opeisbaar.
Artikel 12: Wederpartij heeft het recht een geplande opdracht te annuleren. Bij annulering heeft De blije bovenkamer het recht de volgende kosten in rekening te brengen (exclusief eventuele niet gemaakte doch wel reeds berekende kilometerkosten):
- bij annulering tot 8 weken voor aanvang van de geplande opdracht:
administratiekosten, zijnde 10% van de totale prijs zoals genoemd in de opdrachtbevestiging. - bij annulering tot 4 weken voor aanvang van de geplande opdracht: 50% van de totale prijs zoals genoemd in de opdrachtbevestiging.
- bij annulering minder dan 4 weken voor aanvang van de geplande opdracht: de volledige prijs zoals genoemd in de opdrachtbevestiging. Waar van toepassing kan een individuele deelnemer kan zich laten vervangen door een ander indien deze over dezelfde kwalificaties beschikt.
- voor zowel de individuele coaching als de cursus Creatief Leven worden de daarvoor geldende voorwaarden vastgelegd in een aparte overeenkomst.
Terbeschikkingstelling van informatie en medewerkers
Artikel 13: Om de uitvoering van de opdracht goed en zoveel mogelijk volgens tijdschema te laten verlopen, verstrekt Wederpartij tijdig alle voor de opdracht relevante documenten en gegevens aan De blije bovenkamer. Dit geldt ook voor de ter beschikking stelling van medewerkers van de eigen organisatie van Wederpartij, die bij de werkzaamheden van De blije bovenkamer betrokken zullen zijn. De blije bovenkamer zal bij het verrichten van de werkzaamheden voor de Wederpartij de grootst mogelijke zorgvuldigheid aangaande de belangen van Wederpartij in acht nemen.
Betaling
Artikel 14: Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, dient betaling binnen de in de factuur aangegeven termijn en bij gebreke van een dergelijke termijn binnen dertig dagen na factuurdatum, te gebeuren door storting of overmaking op een door De blije bovenkamer aangewezen bankrekening.
Rente en Kosten
Artikel 15: Indien Wederpartij niet binnen de afgesproken termijn aan zijn betalingsverplichting jegens De blije bovenkamer voldoet, is hij, zonder dat voorafgaande sommatie en ingebrekestelling vereist is, rente over het factuurbedrag verschuldigd vanaf de dag, waarop de factuur betaald had moeten zijn. Deze rente bedraagt voor elke maand (of gedeelte daarvan) van de overschrijding van de betalingstermijn een twaalfde gedeelte van het op het moment van facturering geldende promessedisconto van de Nederlandse Bank plus 2%.
Artikel 16: Alle kosten, zowel de gerechtelijke als de buitengerechtelijke, met betrekking tot de invordering van het door Wederpartij verschuldigde en niet tijdig betaalde gemaakt, zijn voor rekening van Wederpartij. Deze kosten worden op minimaal 10% van het betrokken factuurbedrag gefixeerd en zullen ten minste € 70,00 per vordering bedragen.
Artikel 17: Indien op de geleverde producten, diensten of bijbehorende documentatie intellectuele eigendomsrechten van De blije bovenkamer rusten, blijft dit intellectueel eigendom van De blije bovenkamer.
Artikel 18: De blije bovenkamer vrijwaart Wederpartij voor aanspraken van derden ter zake van inbreuk op een recht van intellectuele eigendom in verband met hetgeen De blije bovenkamer uit hoofde van een overeenkomst met Wederpartij vervaardigt, doet vervaardigen, verricht of doet verrichten.
Webshop
Artikel 19: Alle aankopen via de Webshop geschieden door tussenkomst van Mollie.
- De blije bovenkamer is niet verantwoordelijk voor het betalingsverkeer op deze website bij de bestelling en betaling van Tickets. Dat wordt door Mollie B.V. geregeld.
- De dienstverlening via deze Website is voor de afhandeling van betalingen afhankelijk van o.a. een zogenaamde API, programmeercode, van externe partijen zoals Mollie B.V. De blije bovenkamer levert een grote inspanning om deze Website
gekoppeld te houden maar kan niet garanderen dat de API van Mollie altijd compatibel blijft met dit platform. Wanneer de klant (technische) problemen ervaart bij de bestelling van tickets en/of de verwerking van de betaling, dient de Klant
onmiddellijk per e-mail De blije bovenkamer hierover te informeren. - Tijdens de betaling met Mollie wordt door deze Website een transactie ID aangemaakt die samen met het te betalen bedrag naar Mollie wordt verstuurd. Na de transactie stuurt Mollie samen met de transactie ID een betaalcode terug waarmee De blije bovenkamer kan herleiden of de transactie succesvol was.
- De derde partijen waar de gegevens van de Klant naartoe worden verzonden hebben vaak eigen (privacy) voorwaarden, bij hen op te vragen. Met de bestelling en betaling van de Tickets gaat de Klant ermee akkoord dat de opgegeven gegevens via het bestelformulier met iDEAL naar die derde partijen worden verstuurd. De blije bovenkamer is niet verantwoordelijk voor de dataverwerking van derde partijen.
- De blije bovenkamer neemt geen aansprakelijkheid voor gegevensverlies veroorzaakt door storingen, configuratiefouten of zaken van dergelijke aard.
- Aankoop van een ticket via de Webshop is bindend, er vindt geen restitutie plaats.
- De blije bovenkamer en de in opdracht van De blije bovenkamer aangewezen organisator of tussenpersoon gaan zorgvuldig om met de privacy de Klant. De blije bovenkamer heeft hiervoor een privacy verklaring opgesteld.
- Gegevens die de Klant via deze website aan De blije bovenkamer stuurt worden verzonden via een versleutelde internetverbinding (slotje in de adresbalk).
- Voor de bestelling en betaling van Tickets via deze Website worden de naam en het e-mailadres van Klant bewaard in een met wachtwoord beveiligde database op deze Website. Deze worden gebruikt voor de verwerking en toezending van de bestelde Tickets.
- De mailadressen kunnen worden gebruikt voor het versturen van nieuwsbrieven en aanbiedingen. De Klant kan zich te allen tijde afmelden voor het ontvangen hiervan.
Geheimhouding
Artikel 20: Wederpartij en De blije bovenkamer zijn verplicht tot geheimhouding van al hetgeen hen bij de uitoefening van hun werkzaamheden als geheim is toevertrouwd, of wat daarbij als vertrouwelijke aangelegenheid ter kennis is gekomen. Voorts zijn de Wederpartij en De blije bovenkamer verplicht, geen verder of ander gebruik te maken van vertrouwelijke gegevens dan voor zover nodig in de uitoefening van de werkzaamheden en aan die gegevens geen verder of andere bekendheid te geven dan voor de vervulling van de werkzaamheden is vereist.
Auteursrecht, eigendomsrecht en privacy
Artikel 21: Van het door De blije bovenkamer verstrekte (cursus-)materiaal blijven alle rechten voorbehouden.
Artikel 22: Zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van De blije bovenkamer is het niet toegestaan om het (cursus-)materiaal anders dan voor eigen gebruik te gebruiken of op enigerlei wijze het (cursus- )materiaal te verveelvoudigen en/of te verkopen en/of aan derden ter beschikking te stellen.
Artikel 23: De afnemer en De blije bovenkamer zijn verplicht tot geheimhouding van al hetgeen bij de uitoefening van hun werkzaamheden als geheim is toevertrouwd, of wat daarbij als vertrouwelijk ter kennis is gekomen.
Klachtenregeling
Artikel 24: Eventuele klachten moeten schriftelijk geschieden, binnen dertig dagen na de verrichting van de diensten. Indien Wederpartij niet binnen dertig dagen na de verrichting van de diensten een klacht heeft ingediend, wordt zij geacht de verrichting akkoord te hebben bevonden.
Artikel 25: Eventuele klachten met betrekking tot de door De blije bovenkamer gezonden facturen dienen binnen acht dagen na factuurdatum te worden ingediend. Indien Wederpartij niet binnen deze termijn een klacht heeft ingediend, wordt zij geacht akkoord te gaan met de factuur.
Artikel 26: De blije bovenkamer is gehouden binnen dertig dagen schriftelijk en met redenen omkleed een standpunt kenbaar te maken omtrent de ingediende klacht en eventueel gevraagde voorzieningen te treffen, voor zover zij die aangewezen acht. Desgewenst zal De blije bovenkamer Wederpartij in de gelegenheid stellen te worden gehoord.
Overmacht
Artikel 27: Onder “overmacht” wordt ten deze verstaan: Elke van de wil van partijen onafhankelijke c.q. onvoorzienbare omstandigheid, waardoor nakoming van de overeenkomst redelijkerwijs door Wederpartij niet meer van De blije bovenkamer kan worden verlangd.
Artikel 28: Indien zich een situatie van overmacht voordoet, is De blije bovenkamer gerechtigd om de uitvoering van de overeenkomst op te schorten dan wel de overeenkomst definitief te ontbinden.
Artikel 29: De blije bovenkamer is gerechtigd betaling te vorderen voor prestaties, die bij uitvoering van de desbetreffende overeenkomst zijn verricht voordat van de omstandigheid, welke overmacht oplevert, is gebleken.
Aansprakelijkheid
Artikel 30: Behoudens opzet of grove schuld is De blije bovenkamer niet aansprakelijk voor bedrijfsschade of winstderving, schade als gevolg van persoonlijk letsel of welke andere schade dan ook welke voor Wederpartij en/of derden mocht ontstaan.
Artikel 31: Indien De blije bovenkamer onverhoopt toch tot een vergoeding van schade is gehouden, zal die vergoeding nimmer de factuurprijs van de betrokken zaken dan wel van de verrichte werkzaamheden overschrijden.
Toepasselijk recht
Artikel 32: Op alle overeenkomsten tussen De blije bovenkamer en Wederpartij zal uitsluitend het Nederlands Recht van toepassing zijn.